Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy koronawirus opóźni budowę tunelu pod Świną? Trzymają kciuki, by tak nie było

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Prace na placu budowy tunelu pod Świną wyprzedzają harmonogram, jednak pojawiła obawa, że panująca w Chinach epidemia koronawirusa może opóźnić budowę.

O obawie dotyczącej możliwych opóźnień głośno wypowiedział się prezydent Świnoujścia.

- Część elementów maszyny wiercącej jest produkowana w miejscu, gdzie jest źródło zakażenia - wyjaśnia Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.

Równocześnie uspokaja.

- Nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów, które by wskazywały, że coś idzie niezgodnie z planem, jednak obserwujemy, co się dzieje. Wirus się pogłębia, wiele fabryk nie funkcjonuje, jak powinny, w związku, z czym, firmy, które zlecają produkcję chińskim firmom, mają dziś poważne kłopoty.

ZOBACZ TEŻ:

Zgodnie z informacjami, jakie przekazuje wykonawca, budowa tunelu pod Świną po stronie wyspy Uznam przebiega zgodnie z planem. Obecnie dobiega tu końca utwardzanie terenu pod platformę roboczą dla budowy komory startowej maszyny TBM. W tej części Świnoujścia trwa także budowa zaplecza socjalno-technicznego, przyłącza wodociągowego, instalacji energii elektrycznej oraz oświetlenia placu dla budowy.

Wykonawca kontynuuje nadal, na wyspie Uznam, budowę tymczasowego węzła betoniarskiego. Utwardził tu już teren, rozpoczął stawianie ogrodzenia, jak również zakończył budowę drogi technologicznej. Nadal przygotowuje place składowe dla materiałów i sprzętu - poprzez utwardzanie terenu oraz montaż prefabrykowanych płyt betonowych.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Tunel w Świnoujściu. Zobaczcie, jak postępują prace na placu...

ZOBACZ TEŻ:

Rozpoczęła się wycinka drzew pod budowę tunelu w Świnoujściu

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Maszyna do Świnoujścia przypłynie drogą morską z Chin. 

Drążenie tunelu pod Świną rozpocznie się dopiero w marcu 2021 roku. 

ZOBACZ TEŻ: Przekazano plac budowy pod budowę tunelu w Świnoujściu [ZDJĘCIA]

Choć do tego momentu pozostało sporo czasu, wszyscy są ciekawi, jak wyglądała będzie maszyna, jak będzie pracowała oraz jak przebiegnie cały proces budowy. My wyjaśniamy.

W liczbach:

Świnoujska maszyna będzie miała zewnętrzną średnicę 13,46 m.

Sama tarcza będzie mieć średnicę 12 m. 

Cała konstrukcja ma mieć długość 101 m i będzie ważyła 2740 ton. 

Wykonawca zbuduje maszynę i złoży ją na miejscu (w Chinach), tam – najpóźniej w maju 2020 r – przejdzie testy. 

Następnie zostanie zdemontowana i przetransportowana w kilkuset elementach do Polski.

Tak działa maszyna drążąca tunele. To właśnie ona będzie pra...

ZOBACZ TEŻ:

Świnoujście już ma pozwolenie na budowę tunelu. Wydane w eks...

ZOBACZ TEŻ:

W oczekiwaniu na gwarancje bankowe możemy zobaczyć jak będzi...

Więcej o budowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto