Polecamy

- Oddanie do użytku długo oczekiwanego przez mieszkańców Świnoujścia tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin przyniesie olbrzymią poprawę warunków przemieszczania się w granicach miasta, otwierając jednocześnie na resztę kraju
[3/10]

Czy Świnoujście stanie w korkach po otwarciu tunelu? Zobacz wizję ruchu

- Oddanie do użytku długo oczekiwanego przez mieszkańców Świnoujścia tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin przyniesie olbrzymią poprawę warunków przemieszczania się w granicach miasta, otwierając jednocześnie na resztę kraju. Zmiana ta niesie za sobą wiele pozytywnych aspektów związanych z rozwojem oraz poprawą życia, jednak budzi również niepokój mieszkańców odnośnie negatywnego wpływu na istniejącą infrastrukturę transportową, przede wszystkim wzrost natężenia ruchu drogowego - mówił Bartłomiej Wiertel, inżynier transportu firmy Via Vistula. - Z równoczesnym oczekiwaniem wysokiego poziomu życia ze strony mieszkańców, powstanie tunelu wymusza na władzach samorządowych działania na rzecz ograniczenia ryzyka „zalania” miasta nadmierną liczbą pojazdów, co w konsekwencji oznacza konieczność podjęcia decyzji w zakresie polityki transportowej.

Taka jest prognoza

- Wpływ powstania tunelu na ruch w mieście, może oznaczać zmiany w natężeniu ruchu drogowego na sieci ulicznej Świnoujścia, jak również zmiany wyboru środka transportu i liczby podróży przez mieszkańców oraz turystów - mówi Bartłomiej Wiertel. - Szacunkowy czas przejazdu pomiędzy charakterystycznymi punktami po obu stronach Świny dla statystycznego dnia roboczego skróci się mniej więcej trzykrotnie z 40 lub 52 minut w zależności od przeprawy promowej do mniej więcej 16 minut.

Przepustowość tunelu wynosząca w granicach 30 000 pojazdów na dobę.

Budowa tunelu już się oficjalnie rozpoczęła. Do drążenia dojdzie w marcu 2021 roku, ale trwają pozostałe prace.

Najnowsze wiadomości

reklama