Jak czytamy na stronie świnoujskiego magistratu, Tunnel Boring Machine, płynie na pokładzie statku Da Chang z Chin. Jest rozłożona na 129 elementów.
Trasę jednostki można śledzić „na żywo” przy pomocy map satelitarnych np. na stronie https://www.vesselfinder.com/?imo=9608398 i https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:126.7/centery:29.5/zoom:5
Jednostka na początku października zacumuje przy nabrzeżu na wyspie Uznam, tuż przy budowie tunelu. Po przypłynięciu przejdzie kontrolę celną. Elementy składowe maszyny będą rozładowywane i przewożone na platformach na plac budowy. Maszyna będzie w złożona i rozpocznie drążenie wiosną przyszłego roku.
- Przypłynięcie do Świnoujścia statku z maszyną na pokładzie będzie bardzo ważnym momentem w realizacji budowy tunelu, rozpocznie jej kolejny etap - mówi Janusz Żmurkiewicz, Prezydent Miasta Świnoujście. - Będąc na budowie systematycznie obserwuję, jak postępują prace przy komorze startowej. To właśnie w niej TBM zostanie złożona w jedną całość i z niej rozpocznie drążenie tunelu pod dnem Świny. Ten moment będzie kamieniem milowym dla inwestycji. Inwestycji, dzięki której zniknie obecna bariera komunikacyjna w postaci promów i nasze miasto będzie mogło dalej się rozwijać.
Jak informuje biuro prasowe miasta, maszyna TBM rozpocznie wiercenie na wyspie Uznam i po przejściu pod dnem Świny zakończy na wyspie Wolin.
- Tunel w najgłębszym miejscu znajdzie się 10 metrów pod dnem Świny, która w tym miejscu ma 13,5 metrów głębokości - mówi Piotr Flisiak, Dyrektor Kontraktu z firmy PORR. - Maszyna TBM drążąc, będzie jednocześnie układała betonowe pierścienie obudowy tunelu. Takich pierścieni będzie w sumie 780. Każdy będzie składał się z 8 elementów i ważył 100 ton.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?