Wniosek złożony przez prezydenta Świnoujścia, został przegłosowany podczas czwartkowej (27.02.2020r.) sesji rady miasta.
- Tak, jak zapowiadałem od maja rusza kolejna już edycja bonu seniora – mówi Prezydent Miasta Janusz Żmurkiewicz. – Świadczenie w ramach tego bonu w wysokości 300 złotych otrzymają mieszkańcy, którzy ukończyli bądź w tym roku ukończą 65 lat i w chwili składania wniosku co najmniej od roku są mieszkańcami Świnoujścia.
Świadczenie, podobnie, jak w ubiegłym roku, w ramach tzw. bonu seniora będzie wypłacane w kwocie 300 złotych. Wnioski o przyznanie świadczenia będzie można składać już po majówce, czyli 4 maja i potrwa do 31 lipca 2020 roku.
- Wnioski będą przyjmowane w punkcie przyjęć, który tym razem będzie w Galerii Art Miejskiego Domu Kultury. Tam też Seniorzy będą mogli uzyskać pomoc w wypełnieniu wniosku – mówi Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, który był jednym z inicjatorów wprowadzenia bonu seniorów.
Na komisjach rady miasta, które odbyły się w tym tygodniu, projekt uchwały w sprawie bonu została jednogłośnie zaakceptowany.
- To już trzecia edycja tej formy pomocy świnoujskim Seniorom, a druga w której wypłacane będą konkretne pieniądze. Tym razem pod nazwą „Bon Wyspiarza Seniora” – mówi Zastępca Prezydenta Świnoujścia Paweł Sujka.
Zgodnie z projektem uchwały, tak jak w poprzednich latach, Bon Wyspiarza Seniora będzie przyznawany osobom, które w 2020 roku ukończyły bądź ukończą 65 lat i w chwili składania wniosku mieszkają w Świnoujściu co najmniej od roku. Wnioski będą mogli składać sami Seniorzy albo ich ustawowi przedstawiciele.
Osoby, które mieszkają w Świnoujściu, ale nie są tu na stałe zameldowane do wniosku będą zobowiązane dołączyć dokumenty, które to uwiarygodnią. Mogą to być umowa najmu lub użyczenia mieszkania, umowa o pracę, umowa lub opłacone rachunki za energię, gaz, wodę, stacjonarny telefon, telewizję kablową, a także korespondencja od instytucji wypłacającej świadczenia (ZUS, MOPR).
Tak, jak w ubiegłym roku 300 złotych w ramach bonu będzie przelewane na konto uprawnione osoby (lub jest ustawowego przedstawiciela), a w przypadku niewskazania we wniosku rachunku bankowego - przelewem pocztowym. Wypłata nastąpi w ciągu 3 miesięcy od pozytywnej weryfikacji złożonego wniosku.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?