Terminal kontenerowy w Świnoujściu - wszystko o inwestycji. Zarząd Portów szuka inwestora [ZDJĘCIA]
Port zewnętrzny w Świnoujściu, oprócz bezpośredniej styczności z morzem, posiada dogodny dostęp od strony zaplecza lądowego. W bezpośrednim otoczeniu lokalizacji planowanego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu przebiegają drogi krajowe nr 93 oraz nr 3 (wpisana do sieci tras europejskich o symbolu E65, łącząca kraje skandynawskie z krajami basenu Morza Śródziemnego, w ramach korytarza Bałtyk-Adriatyk będącego elementem sieci bazowej TEN-T). Połączenie kolejowe lokalizacji planowanego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu zapewnia linia kolejowa nr 401, która poprzez linię E59 oraz C-E 59 zyskuje bezpośrednie połączenie z największymi ośrodkami przemysłowymi w kraju i poza jego granicami. W założeniach projektowych dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu, określających przeładunki na poziomie 1,5 mln TEU rocznie, obsługa ruchu wchodzącego i wychodzącego z terminala w części lądowej odbywać się będzie transportem drogowym i kolejowym, podaje ZMPSiŚ.