Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel w Świnoujściu - dźwig gigant już w pełni zmontowany. Zobacz jaki duży

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
- Na wyspie Uznam zakończył się montaż drugiego gigantycznego dźwigu o nośności 650 ton. Oba dźwigi służą do opuszczania elementów maszyny TBM do komory startowej, gdzie rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną. Część komponentów maszyny TBM montowana jest na powierzchni, przy szybie startowym, jeszcze przed ich opuszczeniem - informuje wykonawca. - Część z nich składana jest we wnętrzu komory – obecnie kontynuowany jest tam montaż toru stalowego dla bram TBM oraz elementów tarczy TBM.
- Na wyspie Uznam zakończył się montaż drugiego gigantycznego dźwigu o nośności 650 ton. Oba dźwigi służą do opuszczania elementów maszyny TBM do komory startowej, gdzie rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną. Część komponentów maszyny TBM montowana jest na powierzchni, przy szybie startowym, jeszcze przed ich opuszczeniem - informuje wykonawca. - Część z nich składana jest we wnętrzu komory – obecnie kontynuowany jest tam montaż toru stalowego dla bram TBM oraz elementów tarczy TBM. Joanna Maraszek
Na wyspie Uznam zakończył się montaż drugiego gigantycznego dźwigu o nośności 650 ton. Oba dźwigi służą do opuszczania elementów maszyny TBM do komory startowej, gdzie rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną.

Prace przy budowie tunelu nie ustają. Pojawiają się kolejne elementy maszyny drążącej, i powstaje komora odbiorcza na wyspie Wolin.

- Na wyspie Uznam zakończył się montaż drugiego gigantycznego dźwigu o nośności 650 ton. Oba dźwigi służą do opuszczania elementów maszyny TBM do komory startowej, gdzie rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną. Część komponentów maszyny TBM montowana jest na powierzchni, przy szybie startowym, jeszcze przed ich opuszczeniem - informuje wykonawca. - Część z nich składana jest we wnętrzu komory – obecnie kontynuowany jest tam montaż toru stalowego dla bram TBM oraz elementów tarczy TBM.

Nieustannie szyb startowy jest odwadniany oraz uszczelniane są ściany szczelinowe.

Na odcinku rampy dojazdowej, czyli w segmentach od pierwszego do dziesiątego kontynuowane są roboty konstrukcyjne oraz ziemne.

W stacji STP (Slurry Treatment Plant), gdzie płuczka wiertnicza będzie oczyszczana i oddzielana od urobku, kontynuowana jest budowa elementów kontenerowych STP. Prowadzony jest też montaż rurociągów płuczkowych i wykonywanie podpór.

- W zakładzie prefabrykacji odbywa się produkcja segmentów obudowy tunelu, które są przewożone i składowane na placu magazynowym. Trwają również prace ziemne na placu składowym dla segmentów obudowy przy ul. Portowej - wyjaśnia wykonawca. - Teren budowy na bieżąco organizowany jest na potrzeby składania maszyny TBM i doporowadzenia tam odpowiednich instalacji. Trwają też prace porządkowe i konserwacyjne. Odbywa się wywóz stalowych rozpór tymczasowych, które nie będą tam już potrzebne. Trwają przygotowanie trafostacji dla STP i TBM do podania zasilania.

Na wyspie Wolin zakończono wykonywanie kolumn jet – grouting dla bloku serwisowego. Kontynuowane jest wykonywanie wieńców ścian szczelinowych komory odbiorczej TBM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto