Tunel w Świnoujściu ma już 116 metrów. Wyspiarka drąży bez przerwy. Zobacz, jak jej idzie

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Do dziś TBM Wyspiarka wydrążyła 116 metrów tunelu. Tunel w Świnoujściu Cała obudowa tunelu będzie składała się z 785 pierścieni, a każdy z tych pierścieni z 8 elementów. Jeden pierścień – w zależności od wielkości - będzie ważył od 75 do 100 ton. tunel-swinoujscie.pl
Tunel w Świnoujściu ma już 116 metrów. Wyspiarka drąży bez przerwy. Urobek transportowany jest na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej. Zostanie tam uformowane wzniesienie, z którego mieszkańcy będą korzystać w celach rekreacyjnych.

Do dziś TBM Wyspiarka wydrążyła 116 metrów tunelu. Tunel w Świnoujściu Cała obudowa tunelu będzie składała się z 785 pierścieni, a każdy z tych pierścieni z 8 elementów. Jeden pierścień – w zależności od wielkości - będzie ważył od 75 do 100 ton.

- Poza tym w komorze technologicznej tarczy skontrolowano kruszarkę i przeprowadzono prace konserwacyjne.
W szybie odbywał się demontaż ściany szczelinowej na styku segmentów S11 i S12 -mówi przedstawiciel wykonawcy. - Kontynuowane są roboty w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową. Prowadzono prace zabezpieczające. Ściany szczelinowe uszczelniano. Betonowano płytę denną S10. Trwało zbrojenie, deskowanie i betonowanie ciosów podłożyskowych w rejonie budowanego wiaduktu w ciągu ul. Karsiborskiej.

Co z urobkiem?

- W zakładzie separacji trwa oczyszczanie płuczki wiertniczej od urobku. Urobek transportowany jest na miejsce składowania przy ul. Karsiborskiej. Zostanie tam uformowane wzniesienie, z którego mieszkańcy będą korzystać w celach rekreacyjnych - mówi wykonawca. - Urobek po oddzieleniu bentonitu to głownie: piasek, glina i kreda pisząca.

W zakładzie prefabrykacji przez całą dobę odbywa się produkcja segmentów obudowy tunelu.
Kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu. Wykonywana jest kanalizacja tłoczna i deszczowa. Trwają roboty drogowe.

Na wyspie Wolin

- Z kolei po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin trwają prace zabezpieczające w komorze odbiorczej, gdzie „Wyspiarka” zakończy drążenie - dodaje przedstawiciel wykonawcy. - W segmentach od R1 do R16 rampy i tunelu prowadzone są roboty ziemne i konstrukcyjne.

Poza tym odbywa się przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu: sieci gazu średniego ciśnienia, sieci elektroenergetycznych średniego i niskiego napięcia, sieci teletechnicznych oraz sanitarnych.
Kontynuowane są roboty drogowe. Nastąpiła zmiana organizacji ruchu – wprowadzono bajpas ul. Fińskiej.

To może cię zainteresować

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie