Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwie firmy złożyły oferty na wykonanie węzła przesiadkowego w Świnoujściu

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 11 mln 440 tys. złotych. Aktualnie komisja przetargowa analizuje dokumenty złożone w ofertach obu firm.

W przetargu na budowę infrastruktury związanej z modernizacją węzła przesiadkowego kolejowo – promowo – autobusowego w Świnoujściu, oferty złożyły dwie firmy: Pro – Tra Building Sp. z o.o. Wrocław na kwotę 15 mln 530 tys. złotych oraz Elbud Szczecin Sp. z o.o. Szczecin na kwotę 14 mln 978 tys. złotych.

Zadanie polegać będzie na połączeniu parkingu park&ride przy ul. Barlickiego z dworcem PKP, dworca komunikacji autobusowej i przystani promowej, kładki nad torami i ul. Dworcowej.

Te zmiany są niezwykle istotne zarówno ze względu na już pojawiające się trudności komunikacyjne w Świnoujściu, jak i budowę tunelu pod Świną, które wymogą potrzebę organizacji nowych linii komunikacyjnych łączących lewobrzeże i prawobrzeże miasta.

Trzy etapy
Celem przedsięwzięcia jest wdrożenie zrównoważonej mobilności miejskiej, wyrażającej się zwiększeniem liczby osób rezygnujących z korzystania z indywidualnego transportu do docelowego miejsca i zmieniających formę transportu na transport publiczny (kolejowy, autobusowy) lub transport rowerowy.

Doprowadzenie do takiej zmiany modelu zachowań transportowych w konsekwencji ograniczy emisję CO2. Jednocześnie nowa infrastruktura ma przyczynić się do ograniczenia zjawiska „dzikiego” parkowania.

Pierwszy etap, który jest w fazie wyboru wykonawcy, zakłada budowę parkingu o pojemności 225 miejsc parkingowych wraz z drogami dojazdowymi łączącego cechy parkingu P&R (Park & Ride) oraz B&R (Bike & Ride).

Zmodernizowana zostanie ul. Dworcowa na wysokości dworca kolejowo - autobusowego. Wyznaczone zostaną miejsca Kiss & Ride. Koncepcja zakłada też modernizację infrastruktury dworcowej dla komunikacji zbiorowej oraz instalację nowoczesnych systemów informujących o możliwych formach i kierunkach podróży.

Drugi etap, na który miasto właśnie pozyskało dofinansowanie, to wspomniana budowa bezkolizyjnego połączenia (kładki) parkingu P&R z dworcem komunikacji autobusowej i przystanią promową oraz zakup działki od PKS i powiększenie dworca komunikacji autobusowej.

Trzeci natomiast zakłada przebudowę obszaru wjazdowego na przeprawę promową. Realizacja tego przedsięwzięcia jest możliwa dopiero po budowie tunelu.

Inwestycja z przyszłością
Na pierwszy etap pozyskano dofinansowanie zewnętrzne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego w ramach środków Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (ZIT SOM) w kwocie 5,619 mln.

Koszt prac drugiego etapu, to 8,7 mln zł, z czego 3,6 mln zł to środki UE przekazane przez Urząd Marszałkowski.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto