Na razie powstała dopiero pierwsza koncepcja falochronu. Falochron ma szansę powstać za pięć lat, bowiem wedle założeń trzy lata przewiduje się na projektowanie i uzyskanie odpowiednich pozwoleń. Kolejne dwa lata zajmie wykonanie falochronu.
- Powstanie tego głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu, to ogromna szansa na wzmocnienie i ugruntowanie rynkowej pozycji zespołu portowego Szczecin-Świnoujście - mówi Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa ZMPSŚ i dodaje: - Lokalizacja terminalu w Świnoujściu umożliwi obsługę bogatego, międzynarodowego zaplecza oraz obsługę klientów z obszaru Morza Bałtyckiego. Terminal zapewni wartość dodaną dla całej krajowej gospodarki.
Planowana roczna zdolność przeładunkowa terminalu to 2 mln TEU, czyli standardowych 20 stopowych kontenerów. Warunkiem powodzenia całego przedsięwzięcia jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dostępowej do terminalu, co właśnie jest realizowane.
Obecnie ZMPSiŚ S.A. jest w trakcie procedury, której zwieńczeniem będzie wyłonienie inwestora, który wybuduje terminal i będzie jego operatorem. Inwestora powinniśmy poznać w tym roku. Rozpoczęcie działalności terminalu planowane jest na lata 2025/26.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?